Kontakt

poniedziałek, 11 lipca 2011

* "Jestem legendą" - recenzja

Dziś pierwszy tekst w nowym dziale. Wpisy w nim rozpocznę od  krótkiej recenzji jednego z audiobooków, które ostatnio przesłuchałam.


O. Fabian Błaszkiewicz SJ to postać nie tylko szczególnie charyzmatyczna, ale też i twórcza. Dowodem na to są Jego blog (Droga gwałtownika), książka („Przyczajony Chrystus, ukryty Bóg”), zespół muzyczny (Korzeń z kraju Melchizedeka), parokrotnie nagrywane rekolekcje oraz mnóstwo innych ciekawych projektów. Przedostatni (najnowszy to "Błogosławiony bogacz") audiobook Jego autorstwa nosi intrygujący tytuł: „Jestem legendą – lekcje świętego Józefa egipskiego i jest zapisem nauczania dla biznesmenów i przedsiębiorców.  

 Konferencja zbudowana jest na kanwie opowieści pasjonującej, niczym najlepszy film akcji.
Burzy wiele schematów i  murów, które sami sobie stawiamy, dlatego wzbudza silne emocje. Świetnie dobrane cytaty z Pisma Świętego zachęcają do sięgnięcia po tą Księgę i poznania jej bardziej dogłębnie. Jest swoistym narzędziem. Nie zostawia Cię na lodzie – wysłuchanie jej zainspiruje Cię do konkretnego działania i sama będziesz najlepiej wiedziała co robić. Wleje w Twoje serce nadzieję, ale też sprawi, że zaczniesz być jeszcze bardziej bojowa w walce duchowej.

Mimo, że z początku św. Józef może się wydawać być wzorem tylko dla mężczyzn, otwórz się na działanie Ducha Świętego podczas poznawania jego historii. Przede wszystkim – przecież żadnej z nas nie są obce kryzysy. Co zrobić, by każdy z nich miał szansę przerodzić się w sukces i jak przekonać swoje serce, by w końcu w pełni zaufało Bogu – odpowiedzi na te pytania zawarte w nauczaniu o. Fabiana mogą być szczególnym umocnieniem. Co więcej okazuje się, że postać św. Józefa ma w sobie cechy będące wzorcem prawdziwego mężczyzny, dowiesz się więc czego szukać.

Płyta jest dla kobiety przede wszystkim możliwością dotknięcia Prawdy. Po przesłuchaniu jej klękając do modlitwy stwierdzisz, że nie ma sensu nic udawać, a jedyną treścią przekazaną Mu bez słów może być patrzenie w Jego dobre oczy i słuchanie rad, które ma dla Ciebie. Dowiesz się, że to co świat Ci wmawia o Tobie jest kłamstwem, a wartość nadana Ci przez Boga nie równa się z niczym innym. Uświadomisz sobie, że skarby, które masz w sobie mogą promieniować na innych ludzi i napełniać ich światłem.

3 komentarze:

To nie jest recenzja. To jakaś notka osobista raczej. Słabo jak na Panią, słabo.

A ja myślałem, że o film z W. Smithem chodziło :)

Prosze to podac dalej.... http://www.deon.pl/religia/rekolekcje/jestem-legenda/art,1,jestem-legenda-wstep.html

Prześlij komentarz

Facebook