Kontakt

niedziela, 9 grudnia 2012

Od ducha do ucha - Illuminandi

„Z radością bowiem poprowadzi Bóg Izraela do światła swej chwały z właściwą sobie sprawiedliwością i miłosierdziem.” 

Bóg - Przewodnik chce Cię prowadzić do światła. Sam jest Światłem. Cudowny blask Jego Miłości wyrywa z krainy cieni. 

Problem w tym, że zabawa w chowanego to nasza specjalność. Uciekanie do ciemnego kąta, brodzenie w mętnej wodzie, tylko po to żeby skryć się przed wzrokiem Zawsze Szukającego. 

Uciekamy przed Światłem czasem tylko dlatego, żeby nie widzieć, nie czuć, nie chcieć czegoś. To brak zaufania, a czasem wstyd zatrzymują nas we własnym grajdołku. Tymczasem On kocha. Znajdzie Cię, gdziekolwiek pójdziesz i to nie groźba, a obietnica pełna Miłości, bo przy nim zawsze jest pokój. Tylko daj się znaleźć Kochanico. Zawołaj Marana Tha - Przyjdź i znajdź mnie! Raz, dwa, trzy, szukasz Ty :)


Zbyt długo już żyję pośród cieni, 
Zbyt długo już chowam się przed światłem. 
Uciekłem w mrok, skryłem przed Twym głosem, 
Kiedy spostrzegłem to, że jestem nagi. 

Przywołałeś mnie Twym cudownym blaskiem, 
Znalazłeś mnie pośród mej ciemności. 
Czuję Twój pokój, nie chcę już uciekać. 
Ogrzej me serce, kamień przemień w ciało. 

Ty rozświetlasz me ciemności, Panie… 



Utwór, który proponuję dzisiaj to opowieść o Bogu, który żyje. Który pośród wszelkich naszych cieni przychodzi, woła i podnosi za każdym razem tak samo cierpliwie. Zespół Illuminandi jest dębicką formacją, która już od kilku lat raczy nas muzyką dość trudną do zaszufladkowania. Jak sami mówią której „ciężkie gitarowe riffy są równie ważne, co melodie grane przez skrzypce i wiolonczelę.” To mnie właśnie ujmuje – lekkie dźwięki i mądre teksty jakby rozjaśniające surowsze brzmienia.

2 komentarze:

Genialny utwór!
Dzięki za tę notkę :)

Prześlij komentarz

Facebook